30-03-06

Woordje van T1

Jullie zijn een schitterende bende.

Afgelopen zondag kroonden wij ons als kampioen in 4de A.
Het was schitterend ! De eerste vijf minuten wist ik eigenlijk niet wat er gebeurde maar ik denk dat niemand mij dat kwalijk kan nemen.
WIE had dit durven dromen ?
Toen ik het (een beetje onder druk van den Bas) over nam was het eigenlijk zeker niet de bedoeling om hoofdtrainer te worden. Ik moest nog zoveel leren en als trainer ben ik nog vrij jong. Maar mijn makker verzekerde me dat ik het MOEST doen en onze voorzitter bleef aandringen. Ik kreeg geen andere keuze ;-)
Dus ik ging op het aanbod in. Achteraf zeker geen slechte keuze geweest (daarom wil ik onze voorzitter, onder tussen een kameraad geworden en zijn voltallig bestuur danken voor deze kans).
In de aanloop naar het seizoen had ik maar één opdracht meegekregen. Zorg dat we terug naar 3de provinciale gaan. Doe je best en dan zien we wel !
Wetende dat we met ontzettend goede ploegen in de reeks stonden (St-Job, SKDonk, Kalmthout, Olympic Deurne,...) had niemand gedacht dat we het zouden halen en zeker niet na de eerste wedstrijd. (1 - 2 verlies tegen Verbroedering Zwijndrecht)

Toch wist ik dat we een sterk geheel hadden. Het bestuur had enorme inspanningen gedaan in het tussenseizoen (daarvoor ben ik ze zeer dankbaar) en in de voorbereiding werd er zeer hard getraind. Op enkele weken tijd werd het een vriendenploeg, een bende kameraden die voor elkaar door het vuur wilden en zouden gaan. Gewoonweg schitterend dat te zien.
Week na week zag je deze bende groeien en wat er ook allemaal werd gezegd en op de site werd geschreven, het kon hen niet deren. Ze werden er alleen maar sterker van.

Op een bepaald moment liepen we 12 punten uit op onze achtervolgers... Na nieuwjaar kregen we echter een moeilijke periode en de concurrentie kwam dichter maar er was van paniek weinig te merken. Iedereen bleef keihard werken en erin geloven dat we het zouden halen... Ons hoofddoel naar 3de gaan !

En dan opeens was het zover. Zaterdagavond vernam ik van de trainer van Verbroedering Zwijndrecht ( mijn ex-ploegmaat en kameraad ) dat ze gewonnen hadden op Olympic Deurne. Het kon een feest worden.
Zondagmiddag was elke speler al op de hoogte dat wanneer we 3 punten zouden halen het zover was. De zenuwen waren gespannen en we speelden zeker geen sterke partij, maar iedereen wou winnen. Na de 2 - 0 ging alles veel vlotter en kon het feest echt beginnen. Wat ik na de wedstrijd gezien heb was ongelooflijk, gewoonweg schitterend. 18 kameraden die stonden te zingen, te springen, het was knap om te zien. Een schitterende bende.

Gasten bedankt dat ik van jullie deze kans gekregen heb. Jullie waren en zijn een schitterende groep om mee te werken. Daarom dank voor alles.

Dit is echt JULLIE TITEL. Geniet ervan.

Naar het bestuur toe en vooral naar onze President "Roger", bedankt dat ik deze kans gekregen heb, ik zal jullie nooit vergeten !
Naar de vrijwilligers, bedankt dat jullie de spelers zo in de watten hebben gelegd, het heeft resultaat gehad. Jullie geduld donderdags wanneer jullie moesten open houden tot 2h of 3h ‘s morgens, allen bedankt ! Erik en Frank bedankt om zoveel werk in het terrein te steken en te zorgen dat alles aanwezig was.
Spelersvrouwkes bedankt om alle weken te komen kijken, jullie ventjes aan te moedigen en ze in de watten te leggen , deze titel is ook jullie verdienste.

...en dat ten laatste mijn vrouwke mijn familie... zij hebben er mee moeten leren leven dat ik 7 op 7 met men sport bezig ben (soms tot hun grote spijt).

Sportieve groeten
Bart

00:58 Gepost door Luchtbalboys | Permalink | Commentaren (4) |  Facebook |

Commentaren

Ode aan T 1 Bartje,

Nen dikke proficiat vriend !
Toen ik je 2 jaar geleden belde om mee in den technische staf van de Boyzzz te stappen was het eigenlijk vrij snel geklonken !
Jij ging de centrale man worden op het veld en samen met mij de ganse groep naast het veld leiden !
In dat tussenseizoen hadden we een grote kuis gedaan en we hoopten met onze nieuwe groep een nieuwe wind te doen waaien aan het Tampicoplein ! Het werd een overgangsjaar met hoogte- en laagtepunten ! Na een degelijke voorbereiding en 10 speeldagen verliet ik je voor het grote geld in Ekeren -)-) Jij wist het als eerste (mijn vertrek) en toen ik met de president sprak waren we het snel eens over mijn opvolger ; Bart Struyf !
We zaten zowel op als naast het veld op dezelfde golflengte !
Ik vroeg je voor die fabelachtige afscheidspartij op olympic, waar je nog een prachtige stiftbal voor me scoorde -), Bart ; Maak ons werk af ! We hadden een NIEUW Luchtbal op de tapijt gezet en ik moest vroegtijdig het schip verlaten, maar , jij werd de nieuwe kapitein en hebt het schip is nu aangekomen waar het moest aankomen !!! Jij hebt de groep van vorig jaar ontleed en aangevuld met sterke, slimme en ervaren spelers !
Het resultaat mag er zijn : LA SCUDETTO !!!
Ik hoop in de toekomst weer eens met je te kunnen samenwerken en ik ben er zeker van dat wij het gouden duo zijn dat Antwerp terug naar de Europese top kan brengen -)-)-)

Bart en alle ander Luchtbalianen ; Nen dikke proficiat jongens !!!

Uwe kameraad, den Bas

Gepost door: Bas | 30-03-06

De grootste Makker zijt daar maar zeker van dat dat nog gebeurd. Zondag ben ik er om je te steunen en zeker aan te moedigen. We zullen re zijn T1 !!!!

BArre

Gepost door: Barre | 30-03-06

"Bere" seizoen Bartje! Zoals al eerder aangehaald door onder andere onze hulpcaptain, Bjorn "Red Label, twice shaken, on the rocks" Geertsen, hebben de spelers vanzelfsprekend een heel groot aandeel in de titel maar minimaliseer je, ten onrechte lijkt ook mij, je eigen inbreng....

De gedrevenheid/bezetenheid waarmee iedere training werd voorbereid en nadien gegeven, de extra druk die je tijdens de week en tijdens de wedstrijddagen van de groep wist weg te houden, het moreel van de bankzitters dat je iedere week wederom wist op te krikken, de talrijke levieten die je ons tijdens de rust van menig matchke las met steeds na rust het gewenste 'metamorfotisch' effect.......allemaal feiten en waarheden die de club hebben gebracht waar ze nu staat: met twee benen in derde provinciale én KAMPIOEN!

Ik denk dat ik niet voor mezelf spreek als ik stel dat iedere speler binnen Luchtbalboys dit seizoen heel veel heeft opgestoken van jou en ernaar uitkijkt om volgend seizoen opnieuw onder jouw leiding te kunnen voetballen.....

Van harte bedankt coach Bart "Guus" Struyf en alle lof komt dus ook jou toe jongen.....en terecht!!!

Tot slot coach, heb eens rondvraag gedaan bij de jongens en wat blijkt, iedere ploegmakker snakt naar hetzelfde met de komende trainingen in het verschiet: één oefening moet je ons nog gunnen, een oefening die de weg naar succes(sen) waarborgt, een oefening ontsproten uit de geest van jouw grote voorbeeld, en een oefening die bovendien jouw naam draagt: Barreke over, Barreke onder, Barreke over, Barreke onder........

Lets get drunk coach and teammates, starting this sunday at FC Ekeren !!! We deserved it !!!

Alvast heel veel succes toegewenst aan de kleinste van het "tuuveneirsduo Bassie-Barry" voor wat betreft de wedstrijd van zondag aanstaande !!!

Greetz,

Bogaerts.

Gepost door: Max | 30-03-06

Kampioen!! Bart,
Via deze weg wil ik je nogmaals feliciteren met het behalen van onze kampioenstitel.Toen ik vorig seizoen werd uitgekozen om hulptrainer te worden wist ik niet wat ik ging meemaken met jou als trainer.Als speler had ik al sympathie voor jou(voor die paar wedstrijden die we samen speelden toch)Wel,ik moet zeggen dat na dat je trainer bent geworden,en we samen zijn beginnen te werken die sympathie en respect alleen maar groter is geworden.Jij hebt volgens mij alles wat een trainer moet hebben;een gewiekst strateeg,het goe uitleggen,psycholoog enzovoort.
Barre,wat ik eigenlijk wil zeggen is dat het voor mij een eer was om samen met jou te werken en hopelijk kunnen we deze samenwerking volgend seizoen verderzetten.
Barre bedankt.
Ook al onze spelers wil ik via deze weg ook nog eens feliciteren met"the TITLE"en bedanken voor de fijne samenwerking.
Tenslotte wil ik ook het bestuur,jeugdbestuur,alle vrijwilligers zowel achter den toog als in de keuken en de terreinverzorgers bedanken voor de geleverde inspanningen(ik hoop dat 'k niemand vergeten ben)
Ik zal deze titel niet gauw vergeten.Het was mijn eerste met een eerste ploeg.
Voor zondag kan ik er spijtig genoeg niet bij zijn.Wij gaan voor de 1ste keer met de broers en zussen op"verlof".Als da maar goe afloopt.
Aan Bassie:veeeeeeeeeeelll succes zondag en zorg dat jullie winnen.
Tot volgende week gasten!!
groeten David(T4)

Gepost door: Dave(T4) | 30-03-06

De commentaren zijn gesloten.